Tips voor newsletters

Regelmatig een nieuwsbrief versturen is een handige manier om klanten op de hoogte te houden van nieuwe producten, diensten of activiteiten.
Doe het op een aantrekkelijke manier, met relevante informatie en met de juiste parameters. Zo zorgt u voor meer verkeer op uw website en eventueel ook meer leads.
Enkele concrete tips:
1. Opmaak
visual 1
  • Zorg voor een aantrekkelijke hoofding met een foto of illustratie
  • Hou de rest van de opmaak sober en herkenbaar
  • Kies voor een duidelijk en leesbaar lettertype
  • Gebruik lichte jpg/png/gif-bestanden zodat de nieuwbrief snel laadt
  • Hou het aantal artikels beknopt en voeg steeds een foto of illustratie toe
2. Tekst & inhoud
visual2
  • Zorg voor korte, beklijvende titels
  • Publiceer de nieuwsbrief ook op de website voor SEO-waarde (Search Engine Optimilisation)
  • Toon een beknopte versie van uw artikel en verwijs met een ‘lees meer’-link naar het volledige artikel op uw blog of website
  • Artikels kunnen tips, nieuws, producten, diensten, wedstrijden etc. inhouden
  • Zorg ervoor dat uw lezers de artikels kunnen delen via sociale media
3. Vorm
 visual 3
  • Gebruik een gepersonaliseerd e-mailadres, liefst met de persoonlijke naam van een medewerker
  • Een persoonlijke aanspreking is een pluspunt
  • Zorg ervoor dat de nieuwsbrief responsive is (geoptimaliseerd voor mobiele toepassingen)
  • Gebruik een mailingprogramma zoals Mailchimp of Campaign Monitor waarbij u contactgegevens en campagnes kan beheren
  • Stel de breedte van de nieuwsbrief in op 600 pixels
  • Test de nieuwsbrief grondig alvorens hem te versturen
Mail ons voor een vrijblijvende offerte als u hulp nodig hebt bij het opmaken en versturen van een nieuwsbrief.